وبلاگ آموزشی نینی مود

ساخت وبلاگ

عوارض جانبی باید جدی گرفته شود، زیرا برخی از آن ها ممکن است نشان دهنده یک وضعیت اورژانسی باشد. بیماران باید مصرف متادون را متوقف کنند و در موارد زیر فورا با پزشک یا خدمات اورژانس تماس بگیرند:

  • مشکلات تنفسی یا تنفس کم عمق
  • احساس سبکی سر یا غش
  • کهیر یا بثورات را تجربه کنید. تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب تند یا بیش از حد
  • به وجود آمدن توهم یا گیجی

زنان باردار یا شیرده و متادون

زنان باردار یا شیرده و متادون

زنان باردار یا شیرده می توانند با خیال راحت متادون مصرف کنند. هنگامی که ترک یک داروی مصرف شده برای یک زن باردار اتفاق می افتد، باعث انقباض رحم می شود و ممکن است باعث سقط جنین یا زایمان زودرس شود. توانایی متادون برای جلوگیری از علائم ترک به زنان باردار کمک می کند تا اعتیاد خود را بهتر مدیریت کنند و در عین حال از خطرات سلامتی برای مادر و جنین خودداری کنند.

انجام درمان نگهدارنده با متادون در دوران بارداری باعث نقص مادرزادی نمی شود، اما برخی از نوزادان ممکن است پس از تولد دچار ترک شوند. این بدان معنا نیست که کودک معتاد است. ترک نوزاد معمولا چند روز پس از تولد شروع می شود اما ممکن است دو تا چهار هفته پس از تولد شروع شود.

مادرانی که متادون مصرف می کنند هنوز هم می توانند نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنند. تحقیقات نشان داده است که فواید تغذیه با شیر مادر بر تاثیر مقدار کمی متادونی که وارد شیر مادر می شود بیشتر است. زنی که به دلیل نگرانی های مربوط به شیردهی یا بارداری به توقف درمان با متادون فکر می کند باید ابتدا با پزشک خود صحبت کند.

منبع: https://alirezaniknam.com/how-to-use-methadone-to-quit-opium/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 96 تاريخ : دوشنبه 30 آبان 1401 ساعت: 16:37

در حال حاضر شاید بتوان کمتر مغازه و فروشگاهی را در سطح شهرها یافت که از کرکره برقی استفاده نکنند. این نوع از کرکره ها همانطور که از نامشان پیداست برای اینکه بتوانند کار کنند لازم است تا به برق شهری متصل شوند و از این طریق برق آنها تامین شود.

یکی از مشکلاتی که در کلان شهر ها به خصوص تهران در فصل تابستان با آن رو به رو است معضل قطع ناگهانی برق می باشد. با توجه به اینکه قطعی برق مسئله ای از پیش تعیین شده نبوده و اطلاع رسانی از بابت آن صادر نمی شود قطع ناگهانی برق می تواند موجب سوختگی موتور کرکره برقی شود.

با توجه به اینکه اصلی ترین بخش هر کرکره برقی موتور گرداننده آن می باشد از این رو لازم است تا پیش بینی های لازمه را به جهت جلوگیری از سوختگی آن در نظر گرفت.

خرید یو پی اس برای کرکره برقی

اهمیت خرید یو پی اس برای کرکره برقی

یکی از کارهایی که می توان برای جلوگیری از سوختن موتور کرکره برقی انجام داد خرید  یو پی اس برای کرکره برقی می باشد. یو پی اس به عنوان یک کنترل کننده جریان برق در میان کرکره برقی و جریان برق شهری قرار داده می شود تا علاوه بر جلوگیری از قطع ناگهانی برق بتواند نوسانات برق شهری را کنترل نماید و از این طریق نیز موجب سالم ماندن بردها و قطعات حساس کرکره برقی شود.

اگر شما در مغازه حضور نداشته باشید و کرکره برقی را پایین کشیده باشید و در زمانی که مجددا برای بالا بردن کرکره مراجعه می کنید برق شهری قطع شده باشد مسلما شما به راحتی گذشته با یک ریموت نمی توانید کرکره برقی را بالا بکشید.

این در حالی است که در صورت تامین یک یو پی اس برای کرکره برقی این دستگاه در مواقعی که برق شهری قطع می شود جریان برق مورد نیاز کرکره برقی را از طریق باتری هایی که در دل خود جای داده است تامین نموده و از این رو شما می توانید به مانند زمانی که برق شهری وصل است نسبت به بالا و پایین بردن کرکره برقی با استفاده از ریموت اقدام نمایید.

نحوه عملکرد یو پی اس برای کرکره برقی

هر یو پی اس از دو بخش تشکیل شده است که یک بخش آن وظیفه کنترل جریان برق شهری را بر عهده داشته و موجب جلوگیری از سوختگی قطعات برد کرکره برقی می شود و بخش دیگر در زمانی که برق شهری وصل است این برق را در باتری هایی با ظرفیت نگهداری بالا ذخیره می کند تا در هنگامی که برق شهری قطع شد به طور اتوماتیک برق باتری را وارد مدار جریان نماید و شما بتوانید از کرکره برقی خود به مانند زمانی که برق شهری متصل است استفاده نمایید .

یو پی اس برای کرکره برقی

مطمئنا خرید یک یو پی اس برای کرکره برقی و جلوگیری از سوختن موتور آن بسیار به صرفه تر از آن است که شما هزینه بسیار زیادی از بابت تعمیر موتور کرکره برقی و یا تعویض کلی موتور کرکره برقی صرف نمایید. از این رو پیشنهاد ما خرید یک یو پی اس برای کرکره برقی می باشد .

منبع: https://teslaups.ir/c/ups/application/shutters/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 94 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 17:09

علائم و نشانه‌های هموفوبی زمانی ایجاد می‌شوند که افراد در معرض دید خون قرار می‌گیرند، از جمله اقدامات پزشکی، آسیب‌های خونی، زخم‌های شدید و حتی فکر کردن به خون به تنهایی. دیدن سوزن‌ها همچنین می‌تواند باعث هموفوبیا شود، زیرا ممکن است از تماشای خون وارد شده به سرنگ بترسد. از جمله علائم رایج هموفوبیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس اضطراب یا وحشت شدید
  • نیاز شدید به فرار از موقعیت‌های خونی
  • احساس ناتوانی در برابر ترس
  • لرزش یهویی دست و پا
  •  تپش قلب
  • جیغ زدن
  • نداشتن تعادل در رفتار
  • عرق کردن
  •  مشکل تنفس نا توانی در نفس کشیدن
  • بی هوش شدن و…. از جمله علائم و نشانه های هموفوبیا هستند.

یک نکته مهم در رابطه هموفوبیا که بهتر است بدانید، بر خلاف بسیاری از فوبیاهای دیگر، هموفوبیا یک پاسخ وازوواگال مشخص را تحریک می کند،  از این رو احتمال زیادی وجود دارد که فرد مبتلا به هموفوبیا با دیدن خون دوره های غش را تجربه کند.

علائم و نشانه های هموفوبیا چیست؟

هموفوبیا چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص هموفوبیا یک ارزیابی روانشناختی است که طی یک مصاحبه با یک متخصص ارزیابی می شود تا اطلاعاتی برای ارزیابی رفتار، شخصیت، فرآیندهای فکری و توانایی‌های شناختی فرد و شناسایی هرگونه اختلال صورت گیرد.طبق  مطالعات دانشمندان معیارهای تشخیص فوبیا می تواند شامل داشتن ترس یا اضطراب غیرمنطقی در مورد یک شی یا موقعیت خاص باشد که حداقل ۶ ماه طول می کشد تا آن تجربه به فراموشی سپرده شود و به هیچ عنوان نمی توان دخالتی در این پروسه زمانی ایجاد کرد. از این رو افرادی که فوبیای خود را تجربه می کنند در حدود شش ماه از کابوس ، وحشت، استرس ، خودخوری، گوشه گیری و…. رنج می برند.

هموفوبیا چگونه درمان می شود؟

درمان هموفوبیا مشابه درمان سایر فوبیاهای خاص است. روان درمانی، به ویژه درمان شناختی رفتاری، می تواند برای  این افراد مفید باشد، زیرا در این پروسه درمانی ، درمانگر  به آنها می آموزد که درک کنند که ترس شدید آنها غیرمنطقی است و احتمال تحقق ترس های آنها کم است ، به زبان ساده آن ها را قانع کنند تا از ترس بی دلیل خود اجتناب کنند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

یکی دیگر از گزینه های درمانی، مواجهه درمانی است که در آن فرد به تدریج و به طور منظم در معرض اشیاء ترس خود قرار می گیرد  برای مثال افرادی را که از خون ی ترسند به مرور در معرض خون قرار می دهند تا این ترس کم کم برای وی عادی سازی شود. با این رویکرد، افراد ابتدا یاد می گیرند که اضطراب را شناسایی کنند، تکنیک های مقابله را یاد بگیرند و از تکنیک های مقابله ای آموخته شده خود برای غلبه بر ترس خود استفاده کنند.

هشدار: بدون دخالت پزشک از قرار دادن فردی که هموفوبیا دارد در معرض خون حتی یک لکه از خون اجتناب کنید، چرا که ممکن است فرد تشنج کند و یا در بدترین شرایط سکته قلبی نیز می تواند رخ دهد . همچنین از تحقیر کردن و مسخره کردن افرادی که هموفوبیا دارند اجتناب کنید چرا که ممکن است فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و خود را عاجز و ناتوان بداند. در حالی که این گونه نیست.

پس مراقب افرادی که فوبیا دارند باشید چرا که این افراد فشار روانی زیادی را متحمل می شوند تا نرمال و خون سرد به نظر برسند.

منبع: https://alirezaniknam.com/hemophobia/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 84 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 15:14

اومیکرون علائم شبیه سرماخوردگی دارد:

داده‌های اولیه منتشر شده در یک مطالعه جدید بریتانیایی نشان ‌داده شد که علائم اومیکرون کاملا شبیه سرماخوردگی است. علامت های اصلی اومیکرون به شرح زیر است:

  1. آبریزش بینی
  2. سردرد
  3. خستگی
  4. عطسه کردن
  5. گلو درد

علائم خفیف تر اومیکرون

علائم خفیف تر اومیکرون:

در اوایل ماه دسامبر، شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد این سویه می‌تواند باعث عفونت خفیف‌تری نسبت به انواع قبلی شود.

مطالب مرتبط: آزمایش خون برای چکاپ روده

علائم بسیار خفیف اومیکرون

یافته‌های این گزارش با یافته‌های یک پزشک در آفریقای جنوبی، که یکی از اولین کسانی بود که به انواع مختلف ویروس کرونا مشکوک بود، همزمان است. دکتر آنجلیک کوتزی گفت که علائم نوع Omicron خفیف است و می توان آن را در خانه درمان کرد. کوتزی، یک پزشک خصوصی و رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، به رویترز گفت که در ۱۸ نوامبر، متوجه هفت بیمار در کلینیک خود شد که علائم متفاوتی با نوع غالب دلتا داشتند. او حدود ۳۰ بیمار را معالجه کرد و گفت که شایع ترین ویژگی آن خستگی است.

دکتر کوتزی گفت که خستگی یکی از علائم اصلی بود که بیماران او گزارش می کردند. علائم دیگر سردرد خفیف، بدن درد و خارش گلو بود. اما او گفت که برخلاف نوع دلتا، بیماران تاکنون از دست دادن چشایی یا بویایی را گزارش نکرده اند. همچنین هیچ کاهش عمده ای در سطح اکسیژن وجود نداشت.

Omicron چگونه کشف شد

Omicron چگونه کشف شد؟

کوتزی گفت که یک بیمار در کلینیک خود در ۱۸ نوامبر گزارش داد که به مدت دو روز به دلیل بدن درد و سردرد “بسیار خسته” بوده است. او گفت: “علائم در آن مرحله بسیار مرتبط با عفونت ویروسی طبیعی بود و از آنجایی که ما در هشت تا ۱۰ هفته گذشته کووید-۱۹ را ندیده بودیم، تصمیم گرفتیم آزمایش کنیم.” سپس معلوم شد که بیمار و خانواده اش مثبت بودند.

او گفت: “بیشتر آنها علائم بسیار بسیار خفیفی را مشاهده می کنند و هیچ یک از آنها تاکنون بیماران را بستری نکرده اند. ما توانسته ایم این بیماران را در خانه درمان کنیم.”

منبع: https://limateb.com/amicron-symptoms/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 89 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 16:36

نواع مختلف لباس خواب وجود دارد که میتواند برای کاربرد های مختلفی وجود داشته باشد. با جا افتادن لباس خواب بین مردم و رواج یافتن آن تولید لباس خواب ها هم شروع به صنعتی شدن کرد و به مرور صنعت لباس زیر و لباس خواب خود به یک صنعت پولساز و سود ده تبدیل شد که این امر سبب میشد که انواع لباس خواب ها با مدل های مختلف و کاربرد های مختلف را در بازار بیابید. لباس خواب گیپور در از این دسته لباس خواب هاست. لباس خواب های گیپور بخش عده ای از تور و گیپور تشکیل شده اند. امروز با ما در بافیلو مگ همراه باشید تا بیشتر به این لباس خواب ها بپردازیم.

لباس-خواب-گیپور-دار

لباس-خواب-گیپور-دار

لباس-خواب-گیپور-دار

لباس-خواب-گیپور-دار

لباس-خواب-گیپور-دار

لباس-خواب-گیپور-دار

لباس-خواب-گیپور-دار

لباس-خواب-گیپور-دار

لباس-خواب-گیپور-دارمنبع: https://mag.bafilo.com/pajamas-with-guipure/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 93 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 12:18

یکی از جذابترین بازی هایی که باعث سرگرمی و شادی زیادی می شوند جورچین و پازل ها هستند . این بازی ها محدودیت سنی اصلا ندارند و در هر سنی که باشید پازلی وجود دارد که شما از آن خوشتان بیاید جورچین یا پازل باعث افزایش توانایی های فکری افراد می شود و باعث شکوفایی ذهن و رشد خلاقیت در انسان می شود. اولین پازل را جان اسپیلز بری در سال 1767 اختراع کرد البته این کار  را برای سرگرمی انجام نداد و هدف او از این کار آموزش بود.

این بازی ها در تقویت مهارت ذهنی کودک تاثیر بسیار زیادی دارد به شرطی که بهترین پازل را مناسب با سن کودک خود انتخاب کنید و برای کودک از پازل هایی که تکه های درشت و تعداد کمی دارند استفاده کنید. در ادامه به بررسی بیش تر پازل ها و جورچین ها خواهیم پرداخت.

انواع پازل و جورچین

پازل ها انواع مختلفی دارند که نسبت به رده های سنی، شکل و جنس به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در این قسمت به معرفی انواع پازل ها خواهیم پرداخت.

پازل های از نظر جنس به 4 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • فومی
  • کاغذی
  • پلاستیکی
  • چوبی

پازل ها از نظر شکل و ساختار به 2 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • پازل های دو بعدی که همان پازل های معمولی و رایج هستند که بیش تر از جنس مقوا ساخته می شود.
    این نوع پازل ها بیش تر به شکل منظره های پیچیده یا نقش ها و یا به صورت تصویر روی مقوا چاپ می شوند
  • پازل های سه بعدی که بیش تر به صورت یک شی و یا مکان خاص هستند و از جنس چوب و فلز ساخته می شود

و جورچین ها بیش تر پازل هایی هستند که برای کودکان طراحی و ساخته شده اند و سختی بسیار کمی دارند.

مزایای انواع پازل ها

پازل ها و جورچین ها باعث افزایش قدرت تشخیص شکل، تعیین هدف و صبر در کودک می شود همچنین پازل های حیوانی باعث آشنایی کودکان با حیوانات می شود و این نوع بازی برای کودکان زیر دو سال بسیار مناسب است

همچنین از پازل ها برای یادگیری مفاهیمی مانند: کره زمین، اعداد، نقشه، حروف، قاره ها و ... بسیار مناسب است که والدین و معلمان مهد کودک و مدارس می توانند از آن استفاده کنند.

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 102 تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت: 15:04

شما در جمع های خانوادگی و دوستانه تان چه تفریح هایی را انجام می دهید؟! چگونه اوقات فراغت خود را سپری می کنید که هم سرگرم شوید و هم از اوقات خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید؟!

بازی های فکری یکی از این راه ها است که شما میتوانید با انجام آنها اوقات خوشی را برای خود به ارمغان بیاورید . ولی در عین حال بتوانید یک تمرین ذهنی داشته باشید و به این وسیله مغز خود را تقویت کنید. بازی های فکری انواع مختلف دارند که میتوان برای انواع گروه های سنی   قابل استفاده باشند امروز ما در بازی تحریر قصد داریم تعدادی بازی فکری و هیجانی برای شما معرفی کنیم که شما بتوانید با مطالعه توضیحات و معرفی بازی درز نهایت بر اساس سلیقه ی خود بتوانید یکی از آنها را برای خود انتخاب کنید. 

اگر شما قصد خرید یک بازی هیجانی و فکری برای جمع های خانوادگی تان هستید با ما در بازی تحریر امروز همراه باشید. 

بازی فکری risk

بازی فکری risk

این بازی توسط یک فیلمساز فرانسوی که آلبرت لاموریس ابداع شد که در آینده به یکی از محبوب ترین بازی های فکری تبدیل شد. این بازی اولین نامی که به خود گرفت La Conquete du Monde بود که بعدها توسط کمپانی " پارکر برادرز " خریداری شد و در سال ۱۹۵۹ با تغییراتی در قوانین تحت عنوان جدید RISK The Continental Game و بعدها با اسم RISK The Game of Domination منتشر شد. 

بردران پارکر حدود 20 سال بعد از انتشار اولین نسخه این بازی یک نسخه جدید این بازی را در سال 1986 منتشر کردند که در آن نقشه ای که وجود داشت قلعه های تاریخی قرن 18 به چشم میخورد. این بازی مورد استقبال عمومی قرار نگرفت و یک شکست قابل توجه برای کمپانی پارکر برادرز به شمار می رفت تا اینکه 15 سال بعد کمپانی پارکر برادرز در نسخه جدید بازی همان قوانین اروپایی یعنی ماموریت های مخفی را به بازی افزود که این ماموریت های سبب جذاب تر و بهتر شدن بازی میشد. 

همچنین پارکر برادرز در سال 1999 در سالگرد دویستمین سالگرد دوران ناپلئونی یک نسخه از بازی ریسک به نام" ریسک نسخه ناپلئون" به بیرون داد و از از پیسی به صورت متوالی نسخه های متفاوتی از این بازی را منتشر کرد که گاهی حتی تعداد نسخه های این بازی ها در یک سال به عدد 6 نیز می رسید. از جمله نسخه های منتشر شده این بازی میتوان از Hasbro و Star War's و Lord of The Rings نام برد.

این بازی دارای یک دفترچه راهنما برای کسانی که تازه واردن است. شا میتوانید با مطالعه این راهنما یک اطلاعات کاملی را درباره بازی دریافت کنید. دفترچه راهنما به طور کامل نقشه و کارت ها و قوانین و استراتژی های مختلفی از جمله استراتژی حمله و دفاع و ... را به بازیکنان جدید می آموزد

بازیکنان مهره های خود را انتخاب میکنند و مناطق بازی مشخص میشود و هر بازیکن به تعداد مناطقی در اختیار دارد و یا به تصرف خود درآورده است پیاده نظام دریافت می کند. پس از آن هر بازیکن با تحویل کارت های شبیه به هم می تواند نیرو های بیشتری را برای خودش دریافت کند.

بازی فکری بلاک آس جونیور

بازی فکری بلاک آس جونیور

این بازی نسخه کوچکتر بازی بلاک آس به شمار می رود. این بازی دارای یک صفحه 14*14 است که دارای دو رنگ قطعه رنگی است که با استفاده از آنها دو بازیکن بالای 7 سال هر سری حدود نیم ساعت بر روی صفحه بازی به رقابت میپردازند. تنها قانون بازی برای قرار دادن قطعات رنگی بر روی صفحه این است که حتما باید قطعه جدید که قرار میدهید با یکی از قطعات قبلی دارای مجاورت داشته  باشد. اگر شما نسخه بزرگتر و چهار رنگ این بازی را داشته باشید نیز میتوانید با بلاک بندی و تشکیل یک صفحه بازی 14*14 این بازی را انجام دهید  حتما لازم نیست این نسخه را خریداری نمایید.

در نسخه چهار رنگ این بازی اگر دو بازیکن داشته باشیم هر بازیکن دو رنگ را برای خود انتخاب کنیدد و اگر سه نفر داشته باشیم هر نفر یک رنگ را انتخاب میکند و رنگ سوم بین بازیکنان به ترتیب بازی میشود. اول باید تصمیم بگیرید که کدام یک از بازیکنان بازی را شروع کند در بازی اول فقط باید قطعات را در یکی از صفحات بازی قرار داد بازی به صورت عقربه های ساعت ادامه می یابد و بعد از آن که همه بازیکنان بازی اول خود را انجام دادند باید قطعه دوم را در مجاورت گوشه هم رنگ قرار دهند و امکان این نیست که در مناطق دیگر از بازی این مهره قرار دهند. این روند ادامه می باید تا اینکه هیچ یک از بازیکنان نتوانند که حرکتی انجام دهند.

منبع: https://bazitahrir.com/the-best-intellectual-and-emotional-game

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 94 تاريخ : پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت: 14:59

در استان سیستان و بلوچستان روستای زیبایی به نام روستای درک وجود دارد که با مناظر باشکوهی که دارد دوست دارید ساعت‌ها بنشینید و این صحنه زیبا را تماشا کنید و لذت ببرید. استان سیستان و بلوچستان پس از کرمان پهناورترین استان ایران به شمار می‌رود و در قسمت جنوب شرقی کشور در یک منطقه کوهستانی، باتلاقی و جنگلی قرار گرفته است.

این منطقه از ایران دارای آب و هوایی گرم و خشک است؛ اما باید اعتراف کرد که آب و هوای اقلیمی خوبی هم دارد. شگفتی‌ها و جاذبه‌های این خطه از سرزمین ایران به دلیل بی‌توجهی و کم لطفی، کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد؛ چون شناخته نشده‌اند. سپنجا قصد دارد تا شما را با این روستای بکر که تلفیقی از دریا و کویر است را به شما معرفی کند؛ پس اگر علاقه دارید تا یکی از عجیب‌ترین و زیباترین مناطق ایران را بشناسید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روستای درک کجاست؟

روستای خارق‌العاده درک در استان سیستان و بلوچستان، در امتداد دریای عمان و انتهای نقشه قرار گرفته که از جمله مکان‌های دیدنی و جذاب کنارک به شمار می‌رود. این روستا در بخش زرآباد، شهرستان کنارک است که بین درک و کنارک، بندر چابهار و بندرعباس قرار گرفته و این بنادر از مهم‌ترین بنادر ایران به حساب می‌آیند. درک به مرز دریایی استان سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان بسیار نزدیک است.

معرفی روستای درک

اگر اهل ماجراجویی هستید و به طبیعت و سرسبزی علاقه دارید، سفر به روستای درک را از دست ندهید. تماشای کویر و دریا آن هم در یک صحنه قابل درک نیست و عجیب به نظر می‌رسد که با دیدن چنین منظره‌ای شگفت‌زده خواهید شد. این روستا پاک‌ترین و زیباترین ساحل را به خود اختصاص داده است؛ البته نمی‌توان گفت که یک ساحل دارد، بلکه از چندین ساحل تشکیل شده که شامل ساحل شنی، مرجانی، صخره‌ای و ماسه‌ای است.

روستای درک از توابع چابهار است و از چابهار حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد. چابهار یا به عبارتی چهار بهار تنها بندر اقیانوسی در کشور ایران محسوب می‌شود و یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان است. علت نامگذاری این شهر به دلیل این بوده است که در تمام چهار فصل سال زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد خودش را دارد. اگر به درک آمدید حتما از این شهر زیبا هم دیدن کنید.

معرفی درک

ساحل درک به تنگه هرمز بسیار نزدیک بوده و دریای عمان و اقیانوس هند را به هم متصل می‌کند. ساحل درک همان ساحل بی عدیل و زیبایی است که آن را بسیار شفاف و زلال خواهید دید و ساحل متنوع و عجیب آن شما را مبهوت‌زده خواهد کرد؛ زیرا دارای چند نوع ساحل از جمله ساحل مرجانی، شنی، ماسه‌ای و صخره‌ای است که این ماسه‌ها از خواص درمانی بالایی برخوردارند.

خیلی از افرادی که دچار بیماری‌های عضلانی هستند برای درمان به سمت ساحل این روستا حرکت می‌کنند و با استفاده از ماسه‌های سفید ساحل، به طرز معجزه‌آسایی درمان می‌شوند. سعی کنید برای تماشای ساحل درک، هنگام طلوع و یا غروب آفتاب آنجا باشید و یک صحنه زیبا و به یادماندنی را در ذهن خود به یادگار بگذارید. این ساحل در جاده ترانزیتی بندر کنارک به بندر جاسک واقع شده که ۱۷۰ کیلومتری از چابهار فاصله دارد.

اگر بخواهیم از ویژگی‌های منحصر به فرد ساحل درک بگوییم بی‌شک به سراغ پاکیزه بودن و تمیز بودن آن خواهیم رفت. روستای درک که به درگ نیز معروف است، به زبان بومی سکونت در کنار دره معنا می‌شود و برخی از افراد آن را درک چابهار نیز می‌نامند. درسال ۱۳۹۶ زمانی که استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مقاصد تفریحی و گردشگری اعلام شد برای معرفی این روستا زمان بسیار خوبی بود.

این روستا، در حقیقت روستایی ناشناخته است؛ طوری که حتی افرادی که در چابهار زندگی می‌کنند هم نام این روستا را نمی‌دانند و اگر از آن‌ها مکان این روستا را سوال کنید، به فکر فرو می‌روند؛ بنابراین بهتر است این روستای زیبا را از روی نقشه و یا نرم افزارهای مسیریابی پیدا کنید.

برای اجاره سوئیت در چابهار روی لینک کلیک کنید.

بهترین زمان بازدید از روستای درک

قبل از اینکه سفر خود را به روستای درک آغاز کنید، آب و هوای آن را بررسی کنید تا با رفتن به آنجا در فصل نامناسب به مشکل نخورید. برای سفر به این روستا بهتر است فصل‌های سرد سال مثل زمستان را انتخاب کنید و دقیقا برعکس تمام مکان‌های گردشگری که فصل تابستان و بهار برای بازدید و سفر مناسب است. آب و هوای این منطقه تقریبا گرم و خشک است و اگر در فصل تابستان به این مکان سفر کنید بسیار اذیت خواهید شد.

بهترین زمان برای سفر به روستای درک همان فصل زمستان و پاییز است و اوایل بهار هم می‌تواند زمان خوبی باشد. خیلی از افراد هم هستند که در فصل گرم سال به این روستا سفر می‌کنند و از طبیعت آن لذت می‌برند. اما توصیه ما به شما این است که از اواسط پاییز تا اواسط بهار به این روستا سفر کنید تا از گرمای شدید و شرجی بودن این منطقه دچار مشکل نشوید.

زمستان‌های سیستان و بلوچستان اصلا سرد نیست بلکه آب و هوایی معتدل و خنکی دارد و تقریبا میشه گفت مثل تابستان و بهار‌های تهران است. اگر از شرجی بودن هوا و گرمای شدید متنفرید و می‌خواهید در هوایی مطبوع و دلپذیر از این روستا بازدید کنید تنها راه آن سفر در فصل زمستان خواهد بود.

بهترین زمان بازدید از روستای درک

چگونگی کشف درک

روستای درک روستایی ناشناخته بود تا اینکه در سال ۱۳۹۶ عکس‌هایی از سیستان و بلوچستان و این روستای زیبا توسط یکی از کاربران توییتر منتشر شد و با این کار توانست درک را به افراد زیادی معرفی کند. بعد از این اتفاق تورهای گردشگری به سمت این منطقه به راه افتادند تا از این روستا دیدن کنند و اینگونه شد که درک بالاخره شناخته شد.

فاصله تهران تا درک

اگر بخواهید از تهران راهی سفر به استان سیستان بلوچستان شوید باید بدانید که راه دور و درازی در پیش دارید. فاصله تهران تا روستای درک حدود ۱۷۷۰ کیلومتر می‌شود و تا شهر چابهار هم ۱۸۰۰ کیلومتر باید طی کنید. اگر از تهران راه بیافتید و هیچ توقفی در مسیر نداشته باشید؛ یعنی بی‌وقفه رانندگی کنید پس از ۲۴ ساعت به روستا خواهید رسید.

بهتر است برای رسیدن به درک یک روز کامل را به مسیر اختصاص دهید و اگر قصد توقف در بین راه را دارید باید دو روز را در راه باشید تا به مقصد برسید. شاید طولانی بودن راه برای برخی افراد کسل کننده باشد به همین دلیل سفر هوایی را پیشنهاد می‌کنیم. از فرودگاه تهران با تهیه بلیط راهی سفر شوید و به فرودگاه کنارک و یا هرمزگان بروید.

فاصله فرودگاه کنارک تا درک ۱۳۵ کیلومتر است که این راه را با تاکسی و آژانس باید طی کنید. اگر مایل بودید می‌توانید بلیط سفر به هرمزگان را تهیه کنید و وقتی به فرودگاه هرمزگان رسیدید باید با ماشین از جاسک رد کنید تا به زرآباد برسید. از روستای زرآباد خیلی راحت با تابلوهای راهنمایی که وجود دارد می‌توانید مسیر رسیدن به درک را پیش بگیرید که در نهایت به درک خواهید رسید.

منبع: https://sepanja.com/blog/%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%da%a9-%d8%9b-%d8%aa%d9%84%d9%81%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7-%d9%88-%da%a9%d9%88%db%8c%d8%b1/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 95 تاريخ : چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت: 13:02

انتخاب دامنه با دامنه یاب یکی از سخترین کار ها در فرایند طراحی سایت و برندینگ است. زیرا وارد کردن دامنه ها به صورت تکی بسیار سخت و زمان بر است اما سوال اینجاست که باید چه راه های برای استخراج راحت دامنه های خالی وجود داشته باشد؟ در این مقاله از سایت رنک فایند به بررسی سریع ترین راه پیدا کردن دامنه های مختلف خواهیم پرداخت.

سریع ترین راه پیدا کردن دامنه

سریع ترین راه پیدا کردن دامنه های مختلف استفاده از ابزار دامنه یاب رنک فایند است که با انتخاب الگوریتم و TLD  های مختلف، به شما دامنه های مناسب و آزاد مرتبط با حوزه‌ی کاریتان را به شما پیشنهاد می دهد. در ادامه به بررسی سوالات مربوط به ابزار دامنه یاب خواهیم پرداخت.

دامنه ها را با چه TLD هایی استعلام میگیرد؟

دامنه ها را با چه TLD هایی استعلام میگیرد؟

این ابزار این توانایی را دارد که کلمه کلیدی مورد نیاز شما را با TLD های زیر استعلام گرفته و به شما نشان دهد.

  • Com
  • Org
  • Net
  • Co
  • Pw
  • Ir

نکته: سرور های سایت ایرنیک توانایی استعلام فله ای دامنه ها را ندارند به همین دلیل امکان دارد در زمان استعلام گیری برای TLD، iR با ارور سمت سرور مواجه شوید. برای حل این مشکل برنامه نویسان تیم رنک فایند بی وقفه در حال تلاش هستند.

بر چه اساسی از دامنه ها استعلام می گیرد؟

ابتدا شما کیورد اصلی و مرتبط با حوزه کاری خود را وارد می کنید و  پس از آن تعیین می کنید که که می خواهید بر چه اساسی دامنه هایی به شما تحویل دهد. به عنوان مثال این ابزار می تواند دامنه های فروشگاهی را با توجه به کلمه کلیدیتان به شما تحویل دهد.

به عنوان مثال: شما کلمه ی x را وارد کرده اید و تنظیم کرده اید بر اساس فروشگاه به شما دامنه تحویل دهد.دامنه هایی که به شما تحویل می دهد به این صورت است   Xkala , xshop , xcenter و ….

این ابزار پسوند ها و پیشوند های معنی دار بسیار زیادی به کیورد شما اضافه می کند تا شما به راحتی بهترین دامنه و مناسب ترین دامنه را برای برندینگ استفاده کنید.

انواع روش های استعلام گیری دامنه ها

انواع روش های استعلام گیری دامنه ها

در این قسمت از مقاله به بررسی انواع روش های استعلام گیری دامنه های خواهیم پرداخت.

  • لیست پسوند ها و پیشوند های فروشگاهی
  • اعداد از یک تا صد
  • پسوند و پیشوند حروف از a تا z
  • پسوند های متداول فارسی
  • پسوند و پیشوند ها برای دامنه های برای سایت موزیک و فیلم
  • پسوند و پیشوند ها برای دامنه های خبری و مجله ای

منبع: https://rankfind.net/quick-tutorial-on-how-to-find-a-domain/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 91 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 13:36

با شعار “ارتباط با جهان از طریق کیفیت و امنیت” گوستاولف آلمان به تولید انبوه سیم بکسل در رده های کاربری مختلف در آلمان و ۷ نقطه دیگر جهان رسید. کاربرد سیم بکسل گوستاولف در بخش های آسانسور، کشتی سازی، معماری، اتوماسیون و صنایع تولید کننده تجهیزات صنعتی و خانگی است گوستاولف آلمان با بیش از ۱۰۰ سال سابقه مستمر و موفق در تولید انواع سیم های فولادی و استفاده از فناوری های مدرن، گامی در جهت نوسازی و بهبود کیفیت برداشته است. بازرگانی قراچورلو با سال ها تجربه در زمینه فروش سیم بکسل، موفق به دریافت نمایندگی فروش سیم بکسل گوستاولف آلمان شد.

gosta1 نمایندگی سیم بکسل گوستاولف آلمان سیم بکسل گوستاولف آلمان gosta1

سیم بکسل گوستاولف و تاریخچه آن

شرکت آلمانی Gustavolf که فعالیت خود را در زمینه تولید سیم بکسل در سال ۱۷۳۷ آغاز کرد، در سال ۱۸۸۷ به طور رسمی به عضویت انجمن تولیدکنندگان صنعتی آلمان درآمد. در سال ۱۹۱۲ کارخانه را به منطقه گوترسلو منتقل کرد و محل کارخانه و حجم تولید را گسترش داد تا تولید سیم بکسل به ویژه سیم حفاری را در بر گیرد. در سال ۱۹۳۶ شرکت آلمانی Gustavolf، با ثبت اختراع بافت سیم بکسل کارآمد به نام PAWO، به کاهش غلظت تنش در طول سیم بکسل و در نتیجه بهبود کیفیت این قسمت صنعتی کمک کرد. در سال ۱۹۹۱، بعد از اتحاد آلمان شرقی و غربی، با بازگشایی تأسیسات تولیدی در آلمان شرقی در منطقه نبرا و افزایش عوامل تولید و فروش در اروپا، در جهت جهانی شدن گام برداشت.

 

مزایای سیم بکسل گوستاولف آلمان

برخی مزایای استفاده از سیم بکسل گوستا آلمان عبارتند از:

  • تنوع بالای تولیدات آن
  • کیفیت و طول عمر بالای سیم بکسل گوستاولف

مشخصات سیم بکسل گوستاولف اصل

اولین ویژگی سیم بکسل گوستاولف وجود یک نوار سبزرنگ بر روی سطح استرند های بیرونی است. البته سیم بکسل گوستاولف را از پلاک روی قرقره آن  که حاوی اطلاعات عمومی  و مشخصات فیزیکی نیز قابل تشخیص است.

mgtradealma نمایندگی سیم بکسل گوستاولف آلمان سیم بکسل گوستاولف آلمان mgtradealma

تفاوت سیم بکسل گوستاولف اصل با نمونه های چینی

واضح است که با ظهور محصولات طراحی چینی در بازار، تشخیص محصولات چینی و اصلی گوستاولف با توجه به عناصر ظاهری محصولات گوستاولف بسیار دشوار شده است، زیرا در برخی موارد حتی نمایندگی های معتبر Gustavolf  با محصولات جانبی و… ساخت چین سعی در فروش محصولات تقلبی به جای محصولات اصلی را دارند. با توجه به قیمت بالا و عمر مفید خوب طناب بکسل گوستاولف، فروش محصولات جانبی چینی که از نظر ظاهری بسیار شبیه به محصولات اصلی هستند، متأسفانه به دلیل مزایای مالی زیاد تفاوت قیمت بسیار بالا آن، صرف نظر از نگرانی های ایمنی است. بازرگانی محمود قره چورلی آمادگی خود را برای مشاوره رایگان خریداران به منظور تشخیص سیم بکسل اصلی گوستاولف از تقلبی اعلام می کند.

نماینده رسمی و اصلی فروش سیم بکسل گوستاولف آلمان در ایران

   سیم بکسل گوستاولف با استحکام کششی بالا، وزنی بسیار کم و عمری طولانی طراحی شده است. علاوه بر این سیم بکسل گوستاولف از فولادی بسیار ناب ساخته شده است که در محیط زیست قابل بازیافت می باشد. نمایندگی فروش سیم بکسل گوستاولف آلمان می گوید: برای سیم بکسل گوستاولف با تضمین راه حل بهینه عمری طولانی در نظر گرفته شده است. سیم بکسل گوستاولف انواع گوناگونی دارد .از جمله این سیم بکسل گوستاولف ،سیم بکسل برای آسانسور(سیم بکسل نازک – PAWO F3 – PAWO F7 – PAWO F7S – و…) ، سیم بکسل برای جرثقیل، سیم بکسل های ویژه با هادی الکتریکی برای سیستم عامل های تعمیر و نگهداری، سیم بکسل RTS تنیدگی سیستم، لوازم جانبی سیم بکسل.

منبع: https://mg-trade.ir/%D8%B3%DB%8C%D9%85-%D8%A8%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DA%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%81-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 76 تاريخ : يکشنبه 22 آبان 1401 ساعت: 16:19

واردات و صادرات یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بخش های اقتصادی و روابط بین المللی هر کشور می باشد که اگر بخواهیم یک نگاه کلی به آن بیندازیم متوجه خواهیم شد که گردش مالی چند هزار میلیاردی و یا شاید هم بیشتر از آن را شامل شود. امروزه در تمام کشورهای جهان مسئله صادرات و واردات از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان این امر را در امور همه کشور ها به سادگی مشاهده کرد.

در کشورهای رتبه یک دنیا از نظر قدرت صادرات چند ویژگی مشترک را می توانیم به وضوح مشاهده کنیم که عبارتند از تولید و تامین مواد اولیه، منابع طبیعی در دسترس، رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی و بسیاری موارد دیگر که باعث می شوند مناطقی که به آنها نیاز دارند برای وارد کردن کالا، محصول و یا هر چیز دیگری اقدام نمایندو به عبارت ساده تر واردات زمانی رخ می دهد که نیاز یک محصول و یا کالا در کشور و یا هر منطقه ای احساس شود و یا ممکن است به دلیل برخی شرایط بین الملل امکان تهیه آن در داخل نیست.

اما در این مقاله از سایت آسان تجارت قرار است بپردازیم به ترخیص کالا از گمرک بوشهر، گمرکی بسیار قدیمی و قدرتمند در دل قطب انرژی ایران. اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با این گمرک و نحوه ترخیص کالا از آن هستید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ترخیص از گمرک بوشهر

تاریخچه گمرک بوشهر

گمرک بوشهر را می توان به عنوان مستندی دقیق بر تاریخ غنی صادرات و واردات ایران از استان دانست. گمرک بوشهر یکی از استراتژیک ترین نقطه های مبادلاتی ایران است که در طول تاریخ حوادث و رویداهای زیادی را به خود دیده است. از بستن قرارداد ترکنمچای و مالیات 5% کالاهای وارداتی از روسیه تا آخرین تعرفه هایی که تویط مستشاران بلژیکی تعریف شد که بعدها با روی کار آمدن مجلس شورای اسلامی این تعرفه گمرکی بوشهر در سال 1337 به صورت رسمی تصویب و تعیین شد.

اما در مورد صادرات و واردات از این گمرک باید گفت که بوشهر به دلیل قرار گیری در مجاورت 700 کیلومتر مرز آبی مشترک با کشورهای مختلف و همسایه سبب می شود که این منطقه برای صادرات و وارد کردن کالا بسیار ایده آل باشد. همچنین به دلیل وجود نیروگاه اتمی در بوشهر این استان و منطقه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است که برای یکبار هم که شده تاجر های بین المللی را به استفاده از این گمرک وادار کرده است.

تاریخ صادرات از گمرک بوشهر

فعالیت گمرک بوشهر

گمرک بوشهر را می توان به یکی از فعال ترین و پر ترافیک ترین گمرک های حال حاضر ایران شناخت، همان طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد به دلیل گستردگی مرز های آبی مشترک با سایر کشورها و همچنین نزدیکی به کشورهایی آسیایی همجوار باعث می شود که بسیاری از تاجران برای وارد کردن یا خارج کردن محموله خود از این گمرک استفاده نمایند.

اما در کنار موارد گفته شده، برخی از ویژگی های این گمرک نیز هست که باعث می شود بسیار از درگاه ارتباطی استقبال شود. برای مثال وجود تخفیف ویژه 20 درصدی بر روی کالاها، وجود برخی معافیت های گمرکی برای کالاهای خاص و اینکه تخلیه بار در این گمرک با سرعت بیشتری انجام میشود و در هر 24 ساعت یکبار تمامی محموله ها و بارهای موجود در گمرک تخلیه و یا سوار می شوند. وجود انبارهای گمرکی که با کمترین هزینه محموله های وارد شده و یا صادر شده را برای مدت های معین شده انبار می کنند تا مراحل اداری آنان طی شود.

ترخیص کالا از گمرک بوشهر

ترخیص کالا یکی از دو عمل برتر و رایجی که در گمرک بوشهر انجام می شود، است. تمامی کالاها، محصولات و یا تجهیزاتی که از کشورهای دیگر وارد ایران و این گمرک می شوند. برای ترخیص و رها سازی از گمرک نیاز به برخی مراحل اداری و پرداخت حقوقی است. هر کشور و منطقه ای که برای خود یک سری قوانینی دارد که برای کالاهای صادراتی و وارداتی وضع کرده است که برای هر کشور منحصر به فرد است، اما در کنار این موارد برخی دیگر از قوانین بین الملل وضع شده است که بین کشورهای شرکت کننده و همکاری کننده منصوب شده است و بر اساس آن تجارت کالا و یا نوع محموله در بین آنها جریان پیدا می کند.

منبع: https://asantrading.com/bushehr-customs-clearance/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 99 تاريخ : شنبه 21 آبان 1401 ساعت: 17:44

چگونه برنامه های تلویزیونی را بر روی تلویزیون سامسونگ خود نصب کنیم؟ یکی از پر طرفدار ترین برنامه های ایرانی برای تماشای فیلم و سریال نماوا است. نماوا یک برنامه تلویزیونی است که به صورت اپلیکیشن در گوگل پلی وجود دارد و شما می توانید با سرچ در گوگل پلی و یا مرورگر تلویزیون های سامسونگ بتوانید برنامه را نصب کنید.

اپلیکیشن نماوا برای تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ از هوشمند ترین برند ها در بازار هستند که شما می توانید با خرید این تلویزیون های هوشمند با یک تیر چند نشان بزنید. تلویزیون های هوشمند سامسونگ همانند گوشی های اندرویدی کار می کنند به گونه ای که شما می توانید انواع برنامه های اندرویدی را دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن نماوا برای تلویزیون های سامسونگ

چگونه اپلیکیشن نماوا را بر روی تلویزیون های سامسونگ نصب کنیم؟

از آنجایی که تلویزیون های سامسونگ از قابلیت نسخه اندرویدی برخوردار هستند از این رو شما می توانید برنامه های اندرویدی را بر روی تلویزیون خود نصب کرده و از تماشای آنلاین فیلم ، انجام بازی های اندرویدی و… لذت ببرید. همان طور که دیدید این ویژگی ها تنها بخشی از جذابیت تلویزیون های سامسونگ هستند . شما می توانید با انجام مراحل زیر برنامه نماوا را بر روی تلویزیون سامسونگ خود نصب کرده و تماشای آنلاین فیلم و سریال های ایرانی ، خارجی و… دیدن فرمایید .

در ابتدا قسمت My APP تلویزیون سامسونگ خود را چک کنید به این منظور که آیا برنامه نماوا به صورت پیش فرض بر روی تلویزیون سامسونگ نصب شده است یا خیر. در این قسمت علاوه بر نماوا شما می توانید تمامی برنامه های از پیش نصب شده را مشاهده کنید.

اگر قسمت My APP تلویزیون سامسونگ را مشاهده کردید و  برنامه نماوا به صورت پیش فرض بر روی تلویزیون شما نصب بود شما تنها کاری که باید انجام دهید وارد برنامه یا اپلیکیشن نماوا شوید سپس با خرید اشتراک که به صورت های  ماهانه، سه ماهه، شش ماهه، یکساله هستند اشتراک خود را خریداری کنید و به تماشای فیلم و سریال های جذاب ایرانی و خارجی بپردازید.

اما اگر به قسمت مای اپ My APP رفتید ولی برنامه مورد نظر خود یعنی فیلیمو را مشاهده نکردید می توانید به مرورگر تلویزیون های سامسونگ و یا گوگل پلی این برند از تلویزیون مراجعه کرده و برنامه نماوا را با سرچ کردن پیدا کرده و سپس با زدن گزینه دانلود شروع به بارگیری اپلیکیشن کنید. سرچ کرده و سپس بارگیری کنید.

پس از اینکه اپلیکیشن نماوا را از گوگل پلی و یا مرورگر تلویزیون سامسونگ را دانلود کردید ، با زدن گزینه ınstall  برنامه نماوا را بر روی تلویزیون هوشمند خود نصب کنید. حال  با ریموت کنترل بر روی گزینه Apps  در نوار ابزار کلیک کرده سپس در این قسمت اپلیکیشن نماوا را سرچ کنید ، برای سرچ کردن می توانید نام برنامه نماوا را در سرچ کنسول My APP با ریموت کنترل وارد کنید تا برنامه را بتوانید به آسانی پیدا کنید.

پس از اینکه برنامه نماوا را در میان برنامه های دیگر پیدا کردید با کلیک روی برنامه نماوا وارد برنامه نماوا شوید و پس از آن با خرید اشتراک به تماشای فیلم و سریال های جذاب  در اپلیکیشن نماوا بپردازید. همچنین شما می توانید با انجام این مراحل دیگر برنامه های مورد علاقه خود نظیر فیلیمو را دانلود و نصب کنید.

چگونه اپلیکیشن نماوا را بر روی تلویزیون های سامسونگ نصب کنیم؟

تماشای فیلم به صورت آنلابن از مرورگر

اگر در نصب برنامه نماوا و یا فیلیمو دچار مشکل شدید می توانید این برنامه را به صورت آنلاین بدون اینکه اپلیکیشن های مورد نظر را بارگیری و نصب کنید به تماشای فیلم و سریال ها بپردازید. اما چگونه؟

شما می توانید با استفاده از قابلیت های تلویزیون های سامسونگ کار های زیادی انجام دهید . برای مثال شما می توانید با با وصل کردن تلویزیون سامسونگ خود به اینترنت به صورت انلاین بازی های اندرویدی انجام دهید

نکته جالب توجه این است که شما می توانید به صورت آنلاین نیز از طریق مرورگر بدون نصب اپلیکیشن فیلیمو با خرید اشتراک و با وارد کردن نام کاربری و پسورد به تماشای فیلم و سریال ها بپردازید. همچنین شما می توانید توسط یک کابل یو اس بی داده ها و برنامه ای خود را به تلویزیون های سامسونگ انتقال داده و نصب کنید.

اگر شما بنا به دلایلی به مرورگر و یا گوگل پلی نلویزیون های سامسونگ دسترسی نداشتید می توانید با گوشی، لپ تاپ و یا سیستم کامپیوتری خود برنامه های مد نظر خود مانند نماوا، فیلیمو و… به صورت یک فایل فشرده اندروید تی وی بارگیری کنید. حال فایل مد نظر شما به قسمت دانلود ها خواهد رفت . شما می توانید با مراجعه به قسمت دانلود ها فایل دانلود شده را پیدا کنید. برای انتقال داده ها به یو اس بی از تلفن همراه می توانید از کابل او تو جی استفاده کنید. همچنین اگر فایل شما در سیستم کامپیوتری شما موجود بود شما می توانید با وارد کرد یو اس بی به سیستم فایل را طی چند ثانیه بر روی فلش یو اس بی بریزید.

حال فلش خود را که محتوای دانلود شده روی آن وجود دارد را به تلویزیون سامسونگ خود وصل کرده و سپس فایل زیپ را بر روی تلویزیون نصب کنید. به خاطر داشته باشید برای ورود به برنامه نماوا حتما حتما بایستی تلویزیون شما به اینترنت وای فای و یا داده وصل باشد در غیر این صورت فایل نصب شده کار نمی کند.

منبع: https://au7000.com/1401/08/18/namava/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 222 تاريخ : جمعه 20 آبان 1401 ساعت: 14:44

قاعدگی یا پریود شدن از آن دسته عادت هایی است که خانم و دختران با آن ماهانه سر و کار دارند. در این زمان های مشخص به دلیل ویژگی های خاص بدن زنان خون ریزی هایی اتفاق می  افتد که هم درد زیادی دارد و هم سبب کثیف کاری نیز می شود. به همین دلیل شورت هایی ساخته و روانه بازار شده اند که دقیقا مناسب همچین زمان هایی است، که از خونریزی و کثسف شدن سایر لباس ها جلوگیری میکند. با بافیلومگ همراه باشید تا به بررسی این لباس زیر پرکاربرد ( شورتکس ) بپردازیم.

شورت دوران پریودی

با گذشت زمان و پیشرفت علم تولید کنندگان لباس زیر به این فکر افتادند که شورت هایی تهیه کنند که مناسب دوران قاعدگی و پریودی باشند و بانوان هم بتوانند از آن ها استفاده کنند و آنچنان دچار آزار و اذیت نشوند.

بهترين شورت مناسب براي دوران قاعدگی | تینکس و شورتکس

این نوع شورت ها که شورتکس یا تینکس نام دارند امروزه طرفداران زیادی را بین بانوان به خود اختصاص داده است. البته روش های دیگری برای گذراندن این زمان هم وجود دارد مانند پنبه‌ی مخصوص(تامپون)، پد، فنجان قاعدگی ، شورت یکبار مصرف و…  اما شورتکس یا تینکس مخصوصا برای دوران پریودی ساخته شده اند و در کارشان عالی عمل می کنند.

تینکس یا شورتکس چیست؟

به شورت هایی که از سه لایه مختلف ( یک لایه آن پارچه و لایه دوم مشمایی و مشبک هست (که جاذب خون هستند) و لایه آخر پارچه ای، عموما از جنس ویکسوز و یا نخ است ) تشکیل شده اند و مایعات قاعدگی را جذب می کنند تینکس یا شورتکس می گویند

ویژگی های تینکس یا شورتکس با کیفیت

این نوع شورت های در جنس های مختلفی همچون پلاستیک، ویسکوز، نخی و …. تولید و روانه بازار می شوند اما چون این لباس های زیر با اندام های تناسلی بانوان مستقیم در ارتباط هستند باید از جنسی استفاده شود که حساسیت نداشته باشد وباعث ایجاد عفونت های جانبی نشود.

بهترین جنس برای خرید شورت های تیندکس شورت های نخی می باشد.

شورت های تیندکس باید این ویژگی ها را داشته باشد

  • قابلیت ورود و خروج هوای آزاد رو به داخل
  • مقاومت در برابر انواع باکتری و میکروب
  • دارا بودن فیبر مناسب
  • قابلیت جذب بالا
  • دارا بودن یک لایه‌ی محافظ نخ پنبه در قسمت فاق

استفاده از پد بهداشتی برای ترشحات و قاعدگی

برای بعضی از بانوان پیش آمده که وقتی از این شورت ها استفاده کرده اند باز هم خون ریزی  و لکه های کوچکی به لباسشان برخورد داشته و آن هارا آزرده خاطر کرده است

بهتر است بدانید استفاده از شورت قاعدگی در زمان هایی که خونریزی بسیار بالاست به تنهایی کافی نیست و باید ازلوازم جانبی مانند پد استفاده شود تا مانع نشت خون شود.
منبع: https://mag.bafilo.com/the-best-shorts-suitable-for-menstruation/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 77 تاريخ : پنجشنبه 19 آبان 1401 ساعت: 11:42

اگر شما اهل آفرود سواری باشید و خودرو آفرود داشته باشد احتمال میدانید که وینچ یکی از مهمترین دستگاه های است که در طول سفر های آفرودی به شما کمک خواهد کرد. این دستگاه ها که معمولا به عقب و یا جلوی ماشین وصل میشوند و به شاسی متصل میشود و به وسیله سیم بکسل به درخت یا ماشین دیگر متصل میشود و با این حرکت باعث میشود که هنگام گیر افتادن ماشین کمک شایانی بکند که از ان مخمصه نجات یابد. شما هر چقدرم که به خودروی خود اعتماد داشته باشید شاید یک روز در یک مکان در گل و لای یا در یک مکان صعب العبور گیر بیفتید چون پر قدرت ترین ماشین های آفرود نیز امکان دارد روزی در یک جا گیر کنند.

در این زمان شما نیازمند کمک دیگران هستید تا بتوانید ماشین را نجات دهدی و خودتان را رها کنید. در این موقعیت ها شما به وینچ نیازمند خواهید شد.وینچ ها در واقع موتور های الکتریکی هستند که یا انرژی خود را از موتور ماشین می گیرند و یا به وسیله الکتریسیته توسط موتور خودشان انرژی تولید میکنند. وینچ ها دارای توان ها و ابعاد مختلفی هستند که میتوان آنها را با توجه به کاربر و وزن ابعاد ماشینی که قرار است روی آن نصب شود انتخاب کنیم. امروز در دودف قصد داریم به بررسی انواع وینچ بپردازیم و هریک از آن را معرفی کنیم و ویژگی های آنها را بیان کنیم و و یک سری نکات را در خصوص انتخاب بهترین وینچ برای خودروی شما داشته باشیم. اگر ما هم قصد خرید وینچ را دارید یا دارای ماشین آفرود هستید و دوست دارید درباره وسایل جانبی آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

قطعات تشکیل دهنده  وینچ :

  • کلاچ : که در بسیاری از مدل ها به صورت دستی بوده و در مدل های جدید به شکل وایرلس می باشد.
  • موتور الکتریکی : که برق آن  با استفاده از باتری ماشین تامین می شود.
  • تسمه: تسمه های وینچ در دو مدل فولادی و طناب سنتتیک ارائه شده است.
  • ریموت کنترل: قابلیت کنترل وینچ را به کاربر می دهد.
  • قرقره: که باعث می شود تسمه صدمه نبیند و به درستی داخل وینچ جمع شود.
  • قلاب: وینچ توسط آن به نقطه امنی وصل می شود.
  • ترمز: که به صورت خودکار وارد عمل شده و امنیت لازم را برای خودرو ایجاد می کند.

انواع-وینچ-های-ماشین-های-آفرودی

انواع وینچ های ماشین های آفرودی :

  • وینچ دستی
  • وینچ الکتریکی
  • وینچ بادی یا پنوماتیک
  • وینچ هیدرولیکی
  • وینچ گاردانی

وینچ الکتریکی : 

وینچ های الکتریکی دارای یک موتور گرداننده هستند که نیروی ان توسط باتری ماشین تامین میشود و حتی اگر ماشین خاموش هم باشد وینچ همچنان به کار خود ادامه خواهد داد اوین باز شرکت وارن وینچ های الکتریک را اختراع و تولید نمود. باید توجه داشته باشید که بر روی مشخصات وینچ ها عددی نوشته شده است که ان بیانگر توان و قدرت کششی وینچ را بیان میکند. شما برای انتخاب وینچ باید وزن ماشین خود را در عدد یک و نیم ضرب کنید تا به این وسیله توان حداقلی وینچی که شما باید انتخاب کنید به دست می آید. برای مثال خودروی اف جی کروز دود دو تن وزن دارد وینچی که برای این ماشین انتخاب می شود حداقل باید دارای ۳تن توان کششی باشد که بتواند وزن این ماشین را تحمل کند و به آن  برای بیرون آمدن از مخمصه ها کمک کند

وینچ-الکتریکی

وینچ هیدرولیک :

این نوع وینچ ها که دارای یک موتور هیدرولیکی هستند نیروی خود را از گیربکس ماشین میگیرند و این باعث میشود که بصورت معم درت بیشتر و بهتری را نسبت به وینچ های الکتریکی داشته باشند

وینچ گاردانی:

این نوع وینچ ها که معمولا بیشتر بر روی کامیون ها وصل میشود به این صورت هستند که برای استفاده از آنها باید دنده ماشین را بر روی آن قرار داد تا نیروی ماشین به ان منتقل گردد در صورت خاموش شدن ماشین این نوع وینچ ها کار نخواهند کرد

وینچ دستی:

این مدل کاملا دستی بوده و تنها نیروی دست ، عامل حرکتی آن می باشد.

وینچ بادی یا پنوماتیک: نیروی محرکه این نوع وینچ ها یک کمپرسور باد میباشند

منبع: https://www.dodeff.com/car-winch-buying-guide/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 16:49

بازی های فکری می توانند یکی از سرگرمی های جذاب و پر هیجانی باشند که هم میتوانند وقت شما را در جمع خانوادگی گر کنند و شما را سرگرم. کنند و همچینین بیشتر آنها آموزنده هستند و جدا از آنها میتوانند با به چالش کشیدن ذهن شما به چالش بکشند و با این عمل سبب تقویت آن شوند، امروز ما در بازی تحریر قصد داریم به بررسی چند تا از بهترین بازی های خانوادگی که شما می توانید آنها را به راحتی تهیه کنید و به آسانی آنها را یاد گرفته و با دوستان و خانواده خود با تقریبا هر سنی به بازی آنها بپردازید. اگر شما هم دنبال راهی هستید که از وقت های خود در جمع های خانوادگی و دوستانه به بهترین نحو استفاده کنید و خود را سرگرم کنید و اوقات خوشی را برای خود به ارمغان بیاورید، باما همراه باشید.

بازی مونوپولی

بازی مونوپولی یکی از بازی های فکری ساده است که امروزه طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. بازی مونوپولی جزو بازی های آموزشی نیز به حساب میرود به دلیل اینکه شما در این بازی با مفهوم ورشکستگی و پیشرفت و... آشنا میشود و به صورت کلی هوش و علم اقتصادی شما را افزایش میدهد. و باعث میشود که بتوانید مسائل مالی را بهتر درک کنید. به شما به شما پیشنهاد میشود که کودکان بالا 8 سال را در بازی های خود شریک کنید تا آنها هم با این مسئله آشنا شوند. 

برای یاد گرفتن بازی مونوپولی در ابتدا با صفحه این بازی به صورت کامل آشنا شوید و بدانید که هر خانه دقیقا چه کاری انجام میدهد و هر یک چه وظیفه ای را بر عهده دارن. برای مثال:

شما با خانه‌های صفحه بازی همچون جاده، ایستگاه راه آهن، خدمات عمومی و غیره آشنا خواهید شد.

این بازی انواع مختلفی دارد و توسط برندهای متفاوتی تولید شده است؛ اما نکته قابل توجه این است که نحوه بازی مونوپولی در تمام برندها و انواع مختلف آن یکسان است و هیچ تفاوتی در آموزش بازی فکری مونوپولی وجود ندارد

بازی اتللو

اتللو یکی از بازی های استراتژیک  سطح ی. جهان و یکی از بهترین بازی های فکری به شمار می رود. بصورت کلی یادگیری و بازی کردن این بازی آسان است ولی برنده شدن در آن می تواند بسیار دشوار باشد.  در این بازی دو نفر روی یک صفحه بازی با دو رنگ مهره سعی می کنند که مهره های همدیگر را تصاحب کنند و در آخر هرکه مهره بیشتری در صفحه بازی داشته باشد برنده خواهد بود. بازی با 4 مهره 2 به 2 همرنگ شروع میشود مهره ایره تر بازی را شروع میکند. هر بازیکن باید مهره اش را به گونه ای قرار دهد که مهره حریف را در میان مهره هایش محاصره کند و آنها را به مهره های خودش تبدیل کند. 

این محاصره میتواند بصورت افقی یا عمودی باشد. بازی تا زمانی ادامه می یابد که هیچ کدام یک از بازیکنان دیگر حرکتی برای انجام نداشته باشند با صفحه بازی پر شود اگر در طول بازی هم یکی از بازیکنان حرکتی برای انجام نداشته باشد باید نوبت را به حریف واگذار کند و تا زمانی که حرکتی برای انجام داشته باشد صبر کند. باید توجه کرد که در این بازی نمیتوان مهره آزاد داشت به این معنی که باید هر یک از مهره ها در مجاورت مهره های دیگر باشند

منبع: https://bazitahrir.com/the-best-family-brain-games

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 90 تاريخ : شنبه 14 آبان 1401 ساعت: 2:13

لباس خواب ها معمولا دسته ای از لباس ها هستند که راحتی زنانه ای هستند که معمولا برای راحت بودن هنگام خواب از پارچه های گشاد و بلند استفاده میشود این لباس ها که معمولا پارچه های ساتن و گیپور و حریر تولید میشوند معمولا به گونه ای تولید می شوند که برای همسر تحریک کننده و جذاب باشند. به همین دلیل است  که بیشتر این لباس خواب دارای پاچه کم و توری بدن نما هستند و یا از چرم های براق استفاده می کنند از انواع دیگر لباس خواب ها محبوب میتوان از خواب های فانتزی ، کاستوم فانتزی و لباس زیر فانتزی نام برد که دارای انواع مختلفی نیز هستند. با ما در سایت بافیلو مگ همراه باشید.

لباس-خواب-فانتزی1

لباس-خواب-فانتزی2

لباس-خواب-3

قطعا یکی از عوامل مهم انتخاب لباس جنس مرغوب آن ها است بهتر است لباس خواب ها از جنس الیاف طبیعی استفاده شده باشند و هرچه الیاف مصنوعی و پلاستیکی به کار رفته در آنها کمتر باشد احتمال بروز بیماری و عوارض پوستي در ان ها بسیار کاهش می یابد و باعث میشود که شما علاوه بر اینکه یک خواب آرام و دلپذیر داشته باشید همزمان بسیار جذاب و دلربا نیز به نظر برسید.

این لباس ها معمولا دارای تیکه ها و سایز های متنوعی هستند و میتوان آنها را در از سایزهای اسمال تا بیگ سایز یافت. اصلی ترین اجزا لباس خواب فانتزی را میتوان  شورت فانتزی ، سوتین فانتزی ، بیکینی فانتزی و هارنس و لباس های یکسره لاتکس با جوراب فانتزی شیشه ای و زنبوری دانست.  شما میتوانید انواع لباس خواب های ساده و لباس خواب های فانتزی و شورت و سوتین را به راحتی در تنوع بسیار بالا از سایت بافیلو خریداری نمایید.

لباس-خوااب4

لباس-خواب-5

لباس-خواب6

لباس-خواب8

https://mag.bafilo.com/fancy-pajamas/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 88 تاريخ : شنبه 14 آبان 1401 ساعت: 2:00

سوتین ها انواع مختلفی دارند که امروز در طرح ها و رنگ های مختلف وارد بازار می شوند. استفاده از سوتین از سال های دور در میان بانوان رایج بوده است. در زمان گذشته سوتین نام کرست را به خود گرفته بوده.  در این مطلب در نظر داریم شما را با مزایا و معایب سوتین های اسفنجی اشنا کنیم با ما همراه باشید.

سوتین اسفنجی چیست؟

همان طور که گفتیم سوتین انواع مختلفی دارد. یکی از پر طرفدار ترین سوتین ها، سوتین های اسفنجی هستند. سوتین های اسفنجی از اسفنج ساده و یا فشرده تشکیل شده است. سوتین های اسفنجی همانند دیگر سوتین ها طرح ها و رنگ های مختلفی دارد. سوتین های اسفنجی در شکل دهی، فرم دهی، بزرگ نشان دادن سینه های کوچک نقش مهمی دارد.

خانم هایی که سینه های بزرگ و آویزان دارند بایستی بیشتر از سوتین های اسفنجی استفاده کنند چرا که سوتین های اسفنجی در بالا و خوش فرم نگه داشتن سینه های اویزان نقش مهمی دارند.

از آنجایی که سوتین های اسفنجی از ابر طراحی شده اند میزان ابر استفاده شده در سوتین ها می تواند فرق داشته باشد این تفاوت در سوتین های مختلف در فرم دهی و نحوه ایستادن سینه ها اهمیت زیادی دارد. نکته مهمی که بایستی بدانید این است که هر چه مقدار اسفنج و ابر استفاده شده در سوتین ها بیشتر باشد در خوش فرم نشان دادن سینه ها نقش به سزایی دارد.

در کل سوتین ها جز پوشاک زنانه است که استفاده بیشتری نسبت به دیگر لباس ها دارد. کاربرد کلی سوتین ها خوش فرم نشان دادن سینه ها است که آرزوی هر خانمی را در داشتن سینه های خوش فرم برآروده می کند. استفادا از سوتین از آویزان شدن سینه ها جلوگیری می کند و همچنین به افزایش سایز سینه های نیز کمک می کند.

سوتین اسفنجی

معایب سوتین های اسفنجی

فراموش نکنید استفاده بیش از اندازه از هر نوع سوتینی عوارضی دارد. به عنوان مثال استفاده از سوتین های تنگ، اسفنجی و فنر دار هنگام خواب بسیار مضر و خطرناک است. شاید برایتان جالب باشد بدانید خوابیدن با سوتین جریان خون را با مشکل مواجه می کند. که این مانع در مدت زمان کمی می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

  • آسیب رساندن به بافت پستان ها
  • گرفتگی عضلات سینه
  • است قلبی
  • تحت فشار قرار گرفتن قلب
  • حساسیت های پوستی ناشی از تعریق
  • خطر ابتلا به سرطان سینه

توجه: یک نکته قابل توجه این است که در هنگام خرید سوتین بایستی سوتین اندازه خود ا خریداری کنید و از خرید سوتین ها تنگ که باعث فشردگی سینه می شود و یا سوتین های گشاد که موجب بد فرمی سینه ها می شود خوداری کنید.

یک نکته مهم در رابطه با سوتین های اسفنجی وجود دارد که دغدغه بانوان است و آن این است که آیا سوتین های اسفنجی باعث کوچکتر شدن سینه ها می شود؟ باید گفت نه خیر. این پیش فرض ذهنی غلط است و از نظر علمی و پزشکی صحت ندارد.

مزایای سوتین های اسفنجی

سوتین های اسفنجی به دلیل خوش فرم و بزرگ نشان دادن سینه ها در میان دیگر سوتین ها فروش بیشتری دارند چرا که خانم ها و دختر های جوان زیبایی و راحتی سوتین های اسفنجی را به سوتین های دیگر ترجیح می دهند.

سوتین های اسفنجی از آن دست ار سوتین ها است که برای هر سن و سایزی مناسب است و هیچ گونه ضرر و آسیبی بانوان را تهدید نمی کند البته اگر استفاده به جا و درستی داشته باشند از هر گونه آسیب و تهدیدی مبرا می شوند. در کل استفاده درست و استاندارد از هر چیزی به خصوص سوتین آسیبی به سینه های شما وارد نمی کند.

در کل سوتین های اسفنجی نه تنها معایب ندارند بلکه مزایای زیادی از جمله جلوگیری از افتادگی سینه ها، خوش فرم نشان دادن سینه و… نقش به سزایی دارند.

تاثیرات سوتین اسفنج دار بر روی سینه ها

از تاثیرات سوتین های اسفنجی می توان به چند نمونه موارد زیر اشاره کرد:

  • سینه ها را جذاب نشان می دهند.
  • از افتادگی سینه و پستان ها جلوگیری می کند.
  • از بزرگ شدن پستان ها در طول زمان جلوگیری می کند.
  • بالا تنه و بدن را جذاب و خوش فرم نشان می دهد.
  • فشار بر روی سینه ها را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

نکته: سوتین های اسفنجی به دلیل اینکه از ابر و اسفنج تشکیل شده اند باعث تعریق یا حساسیت های پوستی نمی شوند چرا که جریان هوا به خوبی از این نوع از سوتین ها به خوبی عبور می کند.

منبع: https://mag.bafilo.com/advantages-and-disadvantages-of-sponge-bras/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 114 تاريخ : پنجشنبه 5 آبان 1401 ساعت: 17:48

عملکرد و استحکام مناسب سوله ها باعث افزایش کاربرد آنها در صنایع، انبارها، سالن های ورزشی، سالن های همایش، تالارها، ساختمان های نگهداری محصولات کشاورزی، سالن های دام و از جمله سالن های مرغداری شده است.

امروزه اکثر افراد برای نگهداری و پرورش جوجه و مرغ گوشتی، مرغ مادر و … سوله سبک مرغداری را به خاطر طراحی خاصی که دارد، بسیار ارزشمند می دانند. اگر شما هم به راه اندازی یک سالن مرغداری فکر می کنید و می خواهید درباره سوله های سبک مرغداری، اهمیت استفاده و حتی ساخت آنها بیشتر بدانید، خواندن این مقاله که در آن راجع به نکات مهم سوله مرغداری صحبت می شود، برای شما مفید خواهد بود.

سوله سبک مرغداری

ساخت سوله سبک مرغداری

ساخت سوله مرغداری نیاز به تخصص و رعایت اصول فنی دارد زیرا قرار است از آن در جهت نگهداری و رشد موجودات زنده استفاده شود. یکی از مهم ترین مواردی که در ساخت سوله های مرغداری به آن توجه می شود، تهویه هوای داخل سالن و متناسب نگه داشتن دمای آن است. دمای هوای سالن در فصل زمستان و تابستان یکی نیست، بنابراین در هنگام ساخت سوله مرغداری به این موضوع به طور ویژه توجه می شود تا در فصل سرد و گرم، دمای هوای داخل سالن برای  نگهداری جوجه ها در حد استاندارد و مطلوب باشد. 

به دلیل اهمیت تهویه هوای در سالن های مرغداری در هنگام ساخت سازه سوله، سیستم تهویه آن به شکل تهویه تونلی و تهویه حداقلی طراحی می شود. عملکرد سیستم های تهویه به نحوه نصب آنها بستگی دارد، به همین خاطر لازم است در هنگام نصب آنها به جهت وزش باد در منطقه ای که سوله مرغداری در آنجا نصب می شود، توجه کرد. یکی از مهم ترین دلایل نصب سیستم های تهویه برای کاهش میزان رطوبت داخل سالن است، زیرا افزایش رطوبت سبب شیوع بیمارهای انگلی در بین جوجه ها می شود. البته برای بهداشتی نگه داشتن محیط سالن های مرغداری، تمهیدات دیگری نیز لازم است که جای بحث آن در این مطلب وجود ندارد.

ساخت سوله سبک مرغداری

ابعاد سوله یکی از فاکتورهای مهم در ساخت این سازه فولادی پر کاربرد است، به همین خاطر طراحان و مهندسان در هنگام ساخت انواع سوله و از جمله سوله مرغداری در تعیین اندازه ابعاد آن بسیار دقت می کنند. ساخت سوله سبک برای مرغداری در ابعاد مختلف صورت می پذیرید. اما ابعاد استاندارد برای طول آن حداقل ۷۵ متر و برای عرض آن ۱۲ متر در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر دهانه سوله مرغداری باید به حدی باشد که تجهیزات لازم مرغداری، به داخل آن به راحتی وارد شوند.

افزایش دما در فصل تابستان تاثیر منفی بر روی درآمد مرغداری دارد، بنابراین مهندسین برای حل این مشکل در سوله مرغداری ساخت حوضچه آب را لازم می دانند. در سالن های مرغداری دو حوضچه آب در سمت ورودی هوا وجود دارد تا دمای هوای داخل سوله کاهش پیدا کند.

یکی دیگر از نکات مهم ساخت سوله مرغداری نحوه ساخت سقف آن است، به طور معمول در این نوع سازها سقف آن کم ارتفاع و با قوس زیاد ساخته می شود.

ساخت سوله مرغداری

چرا استفاده از سوله مرغداری ارزشمند است

همانطورکه در ابتدای مقاله اشاره کردیم کاربرد سوله ها بسیار افزایش یافته است زیرا نسبت به سازه های سنتی و قدیمی مزایای بیشتری دارند. مزایای سوله سبک مرغداری عبارتنداز:

  • استفاده از آهن آلات کمتر
  • دهانه بزرگ
  • قیمت مقرون به صرفه
  • مقاوم در برابر بادهای شدید و زلزله
  • حمل و نقل راحت
  • استحکام و امنیت بالا
  • استاندارد بودن
  • تعمیر و نگهداری راحت و آسان
  • سرعت بالا در ساخت و نصب آن
  • قابلیت نصب جرثقیل بر روی آن
  • در اشکال متنوع و زیبا
  • فوندانسیون های کوچک

و …

هزینه ساخت سوله سبک مرغداری

  یکی از مسائل مهم در بحث سوله مدغداری، هزینه خرید و نصب و اجرای آن است. هزینه ساخت این نوع  سازه ها به فاکتورهای مختلفی از جمله قیمت آهن و اتصالات ساخت آن، قیمت لوازم ثانویه و همچنین هزینه نصب و اجرای سوله در محل مورد نظر بستگی دارد. البته علاوه بر این موارد برای برآورد هزینه ساخت سوله باید اندازه ابعاد آن را نیز در نظر گرفت. در حال حاضر تعیین یک قیمت مشخص با توجه به این موارد کار چندان عاقلانه ای نیست، چرا که در جریان تغییرات لحظه ای قیمت ها هستید. با این وجود لازم است بدانید که یکی از دلایل افزایش کاربرد و محبوبیت استفاده از سوله ها در موارد مختلف، هزینه ارزان و مقرون به صرفه آن می باشد.

ادامه مطلب: https://www.bisotoonsazeh.com/%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D9%85%D8%B1%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 3 آبان 1401 ساعت: 12:43